لطفا تا بارگذاری کامل صفحه منتظر بمانید
از شکیبایی شما متشکریم

گیاه‌خواران بخوانند

سلامتی بازدید 422

گیاه‌خواران بخوانند

گیاه‌خواران بخوانند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، زمانی که حرف از پروتئین به میان می‌آید ناخودآگاه ذهن ما به سمت گوشت می‌رود اما مواد غذایی دیگری نیز وجود دارند که دارای منابع غنی از پروتئین هستند و کسانی که دارای رژیم غذایی گیاهی هستند می‌توانند از آنها استفاده کنند.

براساس گزارش «مدیکال‌دیلی»، در اینجا با برخی از بهترین منابع گیاهی پروتئین آشنا می‌شوید.

سبزی‌ها

شما باید در هر وعده غذایی خود از وجود سبزیجات کافی در بشقاب خود مطمئن شوید به ویژه اگر دارای یک رژیم غذایی گیاهی هستید.

اسفناج، کلم بروکلی، نخود سبز و مارچوبه بهترین گزینه‌هایی برای تقویت پروتئین هستند.

لوبیا و عدس

گفته شده یک فنجان عدس پخته شده دارای 18 گرم پروتئین بوده و همچنین دارای آهن و فیبر قابل توجهی است. از طرفی هر فنجان لوبیا حاوی بیش از 15  گرم پروتئین است. علاوه بر این عدس و لوبیا منبع غنی از فیبر و ویتامین B هستند.

ذرت

این ماده خوراکی منبع سرشاری از پروتئین و همچنین حاوی میزان فراوانی کاروتنوئید است. سبزیجات حاوی این ترکیب به کاهش خطر ابتلا به «دژنراسیون ماکولا» که یک عارضه چشمی است، کمک می‌کند.

انتهای پیام/

منبع :

مجله علمی پالیک

برای دیدن این متن در موبایل از این بارکد استفاده کنید

مقالات مشابه