لطفا تا بارگذاری کامل صفحه منتظر بمانید
از شکیبایی شما متشکریم

میخواهید با نفوذ ترین فرد در هر جمع باشید؟ نیاز به این حقه های ذهنی (و البته علمی) دارید… – قسمت دوم

اقتصاد و کارآفرینی بازدید 1952

میخواهید با نفوذ ترین فرد در هر جمع باشید؟ نیاز به این حقه های ذهنی (و البته علمی) دارید… – قسمت دوم

میخواهید با نفوذ ترین فرد در هر جمع باشید؟ نیاز به این حقه های ذهنی (و البته علمی) دارید… – قسمت دوم

در آمریکا پس از جنگ جهانی دوم افسردگی شدیدی در بین مردم حاکم بود… اعتمادها کم کم از میان رفته بود، تورم بالا رفته بود و به علت شرایط جنگ زده، مردم نسبت به هم کشش خاصی دیگر نداشتند و امید به آینده کم کم در دل شان درحال غروب بود.

در همان سالهای پس از جنگ کتابی منتشر شد که به طرز معجزه آسایی بیش از انتظار نویسنده و مردم جهان در آمریکا فروش کرد تا جایی که به دومین رتبه کتاب های پرفروش یعنی به دومین کتاب پرفروش پس از انجیل عیسی (ع) دست یافت.

موضوعی که این کتاب دربر داشت دقیقا همان چیزی بود که در عنوانش ذکر شده بود “چطور بر مردم تاثیربگذاریم و دوست پیدا کنیم؟” هیچکس حتی تصورش را هم نمیکرد عنوانی با این صداقت بدون حتی بازی با کلماتی بتواند چنین موفقیت عظیمی بدست بیاورد.

در این کتاب، برخلاف کتاب های دیگری که تا به آن روز منتشر شده بود به روابط بین انسان ها پرداخته بود. اینکه چطور بتوانید در یک جمع تاثیر خوبی از خودتان به جا بگذارید، چطور در روابط دو نفره بتوانید بر طرف مقابل تاثیر بگذارید و در کل چطور کاری کنید تا دیگران مطابق میل شما رفتار کنند…

تاریخ انتشار این کتاب به سال 1936 برمیگردد؛ و شاید جالب باشد بدانید آموزه هایی که در 80 سال قبل در کتابی منتشر شده که حتی امروزه هم طرفدار دارد و توانست فروشی معادل 15 میلیون نسخه تا به امروز داشته است.

از این کتاب، فقط یک پاراگراف مهم  میخواهیم در ابتدای مقاله برای شما نقل کنیم، دِل کارنگی نویسنده آن مینویسد :

“من به شخصه عاشق توت فرنگی با خامه هستم، اما فهمیدم به طرز عجیبی ماهی ها کــــرم را بیشتر از توت فرنگی با خامه دوست دارند ! بنابراین هروقت به ماهی گیری میروم، به چیزی که من دوست دارم فکر نمیکنم؛ بلکه به چیزی که ماهی ها دوست دارند فکر میکنم و هیچوقت توت فرنگی با خامه برسر قلاب نمی گذارم تا آنرا بخورند و در دام من بیافتند؛ بلکه آنچه را که نسبت به آن علاقه دارند یعنی کـــرم را بر سر قلاب قرار میدهم، و جالب اینکه آنها با ولع بیشتری به پیشنهاد من پاسخ میدهند و آنرا میخورند… چرا همین منطق را در برخورد با آدم ها استفاده نکنیم؟ “

اهمیت نفوذ در دیگران و پیشبرد خواسته تان از طریق دیگران یکی از اساسی ترین و ضروری ترین مهارت های انسان های موفق دنیای امروزی است.

میدانید چرا؟ به دلیل تخصصی شدن کارها، دیگر زمان کافی برای یادگیری هر تخصصی نداریم ! بنابراین مجبوریم در هر حوزه ای با افرادی که متخصص آن حوزه هستند همکاری داشته باشیم؛

حال فرض کنید کلید قفل قلب هرنفر در دستان شما باشد و بتوانید هرکسی را متقاعد کنید کاری را که میخواهید برایتان انجام دهند، جالب نخواهد بود؟

آنچه میخواهیم در این مقاله به شما یادبدهیم، چیزی فراتر از تکنیک های گفته شده در کتاب دل کارنگی است. ما میخواهیم به شما حقه های ذهنی برای نفوذ و تاثیرگذارید بر دیگران یادبدهیم !

حقه های ذهنی که از نظر روانشناسی کاملا اثبات شده اند و دلیل علمی دارند و اکثر اوقات سران کشورهای مختلف را میبینید که از این روش که از آموزه های روانشناسان درجه 1 فراگرفته اند حتی در صحنه بین الملل از این حقه های ذهنی استفاده میکنند.

شما در این مقاله با یک سری حقایق و تکنیک های عجیب و باورنکردنی روبرو خواهید شد؛

چرا آنچه در مورد حافظه مردم فکر میکردیم اشتباه است؟ مردم چه چیزهایی را بیشتر به خاطر می سپارند… در چه مواقعی حتما باید آدامس بجویید که نمیدانستید؟ حرکات پاهای یک نفر چه جزئیات مهمی ار شخصیت او را فاش میکنند؟ چطور از نام یک نفر استفاده کنید تا عاشق شما شود؟ هیجان و روش های استفاده از آن در علاقه مند کردن دیگران به خودتان ! قانون 60% تماس چشمی… آنچه هیچکس درباره آن صحبت نمیکند

آنچه در ادامه میخوانید حقایق محض روانشناسی است. شما میتوانید از آنها استفاده کنید. شما میتوانید از آنها استفاده نکنید. اما شما نمیتوانید وجود آنها را انکار کنید… پس بهتر است به بهترین شکل از آنها به نفع خودتان استفاده کنید.

آماده ورود به دنیای علمی نفوذ در دیگران هستید؟ کمربندهایتان را محکم ببندید… یک نکته جالب : به محض اینکه با این تکنیک های روانشناسی که در ادامه میخوانید آشنا شدید، هرکجا که رفتید آنها بیش از آنچه تصور میکنید به چشم خواهند آمد ! پس آماده باشید.

قسمت اول این مقاله را از اینجا بخوانید

The post میخواهید با نفوذ ترین فرد در هر جمع باشید؟ نیاز به این حقه های ذهنی (و البته علمی) دارید… – قسمت دوم appeared first on 12CEO.

تاریخ ارسال : دوشنبه ۲۰ مه‍ ۹۴

منبع : http://12ceo.ir/%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d9%81%d9%88%d8%b0-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%d8%b1%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d9%87%d8%b1-%d8%ac%d9%85%d8%b9-2/

مجله علمی پالیک

برای دیدن این متن در موبایل از این بارکد استفاده کنید

مقالات مشابه